Opgave: Din hjemmesides fortælling

Hjemmesiden opleves som en fortælling, om hvad?

Jeg ønsker at give læseren et indblik i hvad for en person, Patrick Bresciani er, hvordan jeg selv vil have mig fremstillet i forholdet til andre. Det vil jeg gøre brug af min hjemmeside til, men samtidig vil jeg også gerne have at det foregår fra flere vinkler, med det, mener jeg at det skal være en fortælling om mig, både professionelt i et erhvervsmiljø, men også privat.

Find ud af hvad du vil fortælle med din blog:

Jeg ønsker at skabe en fortælling, der kan give læseren af følelse af relation og fællesskab, relateret til mig og min side.

Når jeg mener om mig selv, så tænker jeg på mine erfaring, potentielt uploade et CV, hvad jeg kan, hvad jeg er i stand til, og hvordan jeg gør det. Samt min fritidsaktiviteter, hvad jeg godt kan lide at bruge tid på, hvornår og igen, også hvordan.

Få styr på hvad du fortæller:

Et eksempel på den professionelle del, kunne være min opgave omkring ”Shitstorms”, her beskriver jeg neutralt hvordan man bedst muligt håndterer en, både som firma, og individuelt per medarbejder. På den måde viser jeg hvad jeg er i stand til.

Samtidig også mine fritidsaktiviteter, kan ofte være videoer fra spændende rejser og eventyr, sportskampe, eller mine kreative sider relateret til cosplay.
Ved at bruge de her elementer, prøver jeg at skabe en stærk kombination af både Etos, Patos og Logos.

Udarbejd en fortælling – Brug aktantmodellen og skitser din kernefortælling i modellen:

Giver:
Giveren vil naturligvis være mig i min fortælling, jeg skal give for at opnå et mål, som modtageren fanger.
Mål:
Mit mål med hjemmesiden og fortællingen om mig, er at skabe interesse, relation og vise potentiale.
Modtager:
Her kan det som udgangspunkt fra min tidligere tekst, godt ligne at jeg ønsker modtageren er flere grupper, men ikke helt. I sidste end, ønsker jeg at modtageren skal være en virksomhed som ønsker at ansætte mig.
Hjælper:
Lærerne og eleverne, som støtter mig med mit projekt.
Hjælperen kan også være fremtidige samarbejdspartnere, som kan trække subjektet, også kaldt helten til mig, ved at dele mit arbejde og side. På den måde generer vi interesse for hinanden.
Subjekt/Helt:
Som nævnt, som hænger hjælperen sammen med at jeg får skaffet læserne. For mig at læserne subjektet, der hvor konfliktet kan opstå. Hvis jeg ikke danner et ordentligt image, kan det fremstå negativt i stedet, og skabe konflikt. For i sidste ende, så vil antallet af læsere være dem som generer interessen, og hjælper mig med at blive set.

Modstander:
Andre konkurrenter, som ønsker at genere samme form for interesse som mig, dem jeg kæmper med kliks omkring, og de andre elever der også søger at blive ansat af virksomheder.

 

Denotationer og konnotationer:

Her kan vi have fokus på de semiotiske tegn, Denotation og Konnotation, de bruges til at danne en kernefortælling.

Denotation er det som vi relativt nemt kan enes om, det er det vi ser, som hurtigt kan afkodes visuelt. Konnotation er den form for association, hvor vi skal tænke mere specifikt, vi skal tænke udover grundbetydningen.  Konnotationen afgøres i den kontakt et ord anvendes i.

Min hjemmeside er ikke helt færdig endnu, og jeg har derfor ikke fået brugt dem ordentligt på min hjemmeside, til at kunne give et konkret eksempel.