IMK-Modellen

Kontekst – Mode og sæson skift

Kultur – Mode kultur

Medier – Elektronisk medie, e-mail.

Genre – Nyhedsmail

Afsender – Miinto.dk

Modtager – Kunder som er tilmeldt nyhedsbrevet, søger nyt tøj

Kode – Gode tilbud, og behov fokus

Produktion – Reception

Referenter – Miinto – Fokuserer på tøj, og brug af det

 

Semiotik og retoriske stragier:

Billede af frakken: Fokus som det ikonisk tegn, det er billedet direkte af en potentiel vare

Trækstrukturen fra salgsbrevet:

  1. Tiltrække opmærksomhed
    Nævner rabat og produkt som det første, for at fange kunden.
  2. Legitimere henvendelsen

Det er en personlig henvendelse, direkte til forbrugeren, som ses ved at nævne hans navn i starten af mailen.

  1. Produkt/Service

Foregår direkte, fortæller om varen, og hvorfor lige netop Miinto.

  1. Produkt fordele

De sætter sig ikke op imod andre, men nævner simpelt hvorfor lige netop dem.

  1. Legitimering af produktfordel

Eksempelvis den store rabat på 50%, samt andre rabatter, samt køb for 2.000,- tilbyder gratis fragt til hoveddøren.

  1. Opfordring til respons

Mulighed for at videresende, afmelde, eller gå ind på deres hjemmeside som opfordret.

  1. Afslutning

Virksomheden runder af ved at dele hjemmesidens oplysninger.